Pokemon (2019) Episode 2
PG
Legend? Go! Friends? Go! sub

4.5 (355 votes)
Aired 9 months ago
Updated September 21, 2020 · 20k Views · by u/GoodGuy

Comments

u/AdSJB · 9 months ago
Wait, the girl saw Ash burnt to a crisp and her electric dog right near him. Clearly her dog did that so she just treats him like a weirdo for being electrocuted? Wouldn't you wanna apologize or something? First impression, horrible girl. Dislike her.
u/kathycherry · 9 months ago
same she seems so pretentious. shy/introverted or not she shouldn't treat people that way
u/KittyChan1 · 1 month ago
y'all uncultured asf -_-
u/AdSJB · 9 months ago
Did- Did they just translate Pikachu's noise?!
THEY TRANSLATE HIS "PIKA-PIKA'S"?! 1:50
When did this start happening? Did subs always do this?!
All we hear is Pika Pika with different tones in Dubs. :o
u/xXSurgeXx · 9 months ago
I think that was his mom talking over the top of Pikachu, would be quite interesting if that were the case XD
u/Keplite · 9 months ago
Smh that was Satoshi's mom
u/AdSJB · 9 months ago
Ohhhhhh! Arceus, I couldn't tell.
I didn't hear the voice lol. Thanks.
u/Naganadelle · 9 months ago
The fact that it's Soraru and Mafumafu who are singing the Opening of this season, got me hyped as Fu-
u/OnlyGraD · 9 months ago
omg no wayyy! I literally just started getting into them yesterday omg xD
u/Funner · 9 months ago
Am I really the first?
u/Kai23 · 9 months ago
i like the pokerap even tho it aint good has season 1
u/Sunny649 · 9 months ago
The good old Snorlax/Kabigon blocking the way! x'D
u/Jadiac5 · 9 months ago
ah shit
Prepare for trouble and make it double
u/Lagshan · 9 months ago
bring back THE OG stuborn charazard that ash had
u/OkBoomer · 9 months ago
Take in to consideration that Satoshi means born from the ashes.
u/Anni · 9 months ago
Gou's voice = Deku's voice
u/gigaboltgamer · 9 months ago
im not understanding why all the names have been changed, and it hurts not knowing why.
u/Keplite · 9 months ago
Names are NOT changed, it's called original names, if you had no idea. Also the anime is in Japanese, you expect it to be the same as English dubbed?
u/gigaboltgamer · 9 months ago
is it because its sub and not dub?
u/Misdak · 9 months ago
It is. The dub ver. changes the names for them to make sense in english, as the original does in japanese
u/SDBonds1234 · 9 months ago
let me get this straight the restarting all of pokemon just to have ash's named changed to satoshi. which is also a bad name for ash.
u/scoot0809 · 9 months ago
actually, ash's name is only ash in english, in japan, since season 1, it has been satoshi, cause of the name of the creator of the series, satoshi tajiri
u/Keplite · 9 months ago
Tbh you shouldn't even be here, go to your dubbed ASH, leave the original alone. It's been Satoshi for years and you're complaining now?
u/Luz_Anime_Lover · 9 months ago
Hey dude calm down I watch sub but that doesn't mean that I watched pokemon sub when I was a little kid but now I do and I don't really care about the language that its in as long as I can understand it
u/Keplite · 9 months ago
Also it's not a restart, it's a new series, should be PRETTY OBVIOUS
u/xXSurgeXx · 9 months ago
This episode was literally just about Lugia flexing on everyone XD
u/SWeeboii · 9 months ago
Ash has always been called "Satoshi" so why are people so mad?
u/scoot0809 · 9 months ago
because they only know the dub, they never watched the subbed version. they're basically complaining about something they don't know about
u/Climbone · 9 months ago
Please dont let me be the only one who heard the White Whale from Re:zero
u/Djtrizzle · 9 months ago
Glad I'm not the only one here. The ending POKErap is great.
u/Keplite · 9 months ago
Smh the pokemons are named that way for years, don't know why people are dumb enough to complain and even think that it's a REMAKE, either go back to your dubbed English Pokemon and leave the ORIGINAL alone, or just shut, thanks.
u/Ferorius · 9 months ago
I aint gonna lie. I hate the current art style. Hated sun & moon as well...
u/Syrellaris · 9 months ago
I really wish Ash(Satoshi) would be a bit older this time around, instead they made him younger >
u/zunico · 9 months ago
One complaint of mine would be how they did not keep the connection of satoshi and lugia from one of the original movies.
Switch to Dubbed Version